بث مباشر
مباشر الان

جماهير الاهلى تفتح النار على حكم مباراة الزمالك وسيراميكا كليوباترا .. استمرار الاحتواء

dregy
 
 
 شنت جماهير وصفحات النادي الاهلي على جميع مواقع التواصل الاجتماعي المحتلفة  هجوماً حاداً على التحكيم المصري بعد فضيحة مباراة الزمالك وسيراميكا كليوباترا منذ قليل وتغاضي الحكم محمد معروف عن احتساب ركلة جزاء صحيحة وواضحة 100% لفريق سيراميكا كليوباترا فى اللحظات الاخيرة من عمر اللقاء.

وعلقت صفحة "ماجيكانو" الاهلاوية على فيسبوك على تغاضي معروف عن احتساب ركلة جزاء ضد الزمالك قائله :"الدقيقة 92 وطارق بيشد التيشرت من ناحية والمثلوثي ماسك ايد لاعب سيراميكا من الناحية التانية داخل منطقة الجزاء وكالعادة مفيش Var والاحتواء اشتغل ومحسبش حاجة , وهو ده حال البيضه الحلوة من أول الدوري".
 
شاهد الفقرة التحكيمية للمباراة

 
وعلقت ايضاً بلسان حال النادي الاهلى وجميع فرق الدوري :"الموضوع عدي مرحلة الضحك والله , واننا ناخد الموضوع بهزار، حقيقي الموضوع بقي رخم ويضايق .. انت كنادي أهلي أو كل أندية الدوري تتعب ويجي فريق فاضي زي ده يبقي بينافس بسبب شوية حُكام عرر بلا ضمير , الزمالك بدون الحكام كان هيبقي في وسط الجدول , حرام يبقي تالت الدوري ويبقي واخد مكان فريق زي فيوتشر ولا المحلة اللي بيتعب ويجتهد".

كما علقت صفحة الاهلى اليوم على اللقطة قائله :"ضربة جزاء حسين الشحات عملوا زووم وجابوها من كل الزوايا عشان يلغوها باي طريقة رغم أنها صحيحة 100% انما اللقطة التانية ولا الهواء دوري الاحتواء الممتاز 👍". 
 

شاهد اللقطة المثيرة للجدل 


وانتهت مباراة الزمالك وسيراميكا كليو باترا بفوز الزمالك بهدف نظيف احرز مصطفى فتحى فى الدقيقة 40 من الشوط الاول, ليرفع الزمالك رصيده الى النقطة 13 فى المركز الثالث, بينما تجمد رصيد سيراميكا عند النقطة 8 فى المركز السادس.

شاهد ايضا

google-playkhamsatmostaqltradent