بث مباشر
مباشر الان

تصريحات نارية لسيد عبد الحفيظ و التهديد بعدم لعب المباريات

dregy
سيد عبد الحفيظ

 
 اطلق سيد عبد الحفيظ, مدير الكرة بالنادى الاهلى, سلسلة من التصريحات النارية عقب فوز فريقه لعىا لانتاج الحربى 3-2 فى المباراة التى اقيمت مساء اليوم الاحد والمؤجلة من الاسبوع 24 للدورى المصرى.
 
وكان ابرز ماجاء فى تصريحات عبد الحفيظ والتى ادلى بها لقناة النادى الاهلى:
 
مش عايز واحد بيتنطط فى قناة يقولى على اى اساس مباراة الزمالك والمحلة فى اسكندرية,, عشان الزمالك عنده بعدها بيومين ماتش مع الاتحاد في إسكندرية؟‏.
 
الجونة في الاسبوع الـ32 عندها سموحة في إسكندرية وبعدها الأهلي في الجونة، هل لو طلبت الجونة إنها تلعب مع الأهلي في اسكندرية  هيتم الموافقة على كده؟ .
 
مش عايز حد يطلع يتنطط في قناة ويقعد يقول "اوعى تأجل وعلى الله تأجل!" زي ما حصل مع الزمالك يحصل مع الجونة!.
 
أنا لعبت 10 مباريات بشكل مضغوط جدا وكان فيهم ماتش النصر في كأس مصر، والنهاردة بيقولوا عايزين نأجل ماتش الزمالك وأسوان في الكأس، أنت عايز تلعب يوم 6 وتريح لحد يوم 12 اغسطس؟. ‏انت عايزنا نسكت ونديلك الدورى كده بالتأجيلات ديه يا " صلاة النبى " .
 
ووعد سيد عبد الحفيظ جماهير الاهلى ببطولة الدورى قائلا: "الدورى بتاعنا و مفيش كسل"
 
وعرج عبد الحفيظ على تصريحات المتحدث الرسمى السابق باسم نادى الزمالك عمرو الدردير معلقا: " سيسبك من كلام المؤرخ عمرو الدردير"

ولم يقبل عبد الحفيظ ما قاله مراسل الاهلى من ان اتحاد الكرة وقف مع الاهلى واجل له مباريات اثناء خوضه لقاءات افريقيا قائلا ان الاهلى ليس بروحين ليلعب مباريات افريقيا و الدورى فى نفس الوقت.

شاهد التصريحات الكاملة لعبد الحفيظ


شاهد ايضا

google-playkhamsatmostaqltradent