بث مباشر
مباشر الان

امير مرتضى مهاجما رئيس الاتحاد: اتكسف على دمك .. معندكش دم


 
 شن امير مرتضى منصور, مدير الكرة السابق بنادى الزمالك, هجوما شديدا على عمر الجناينى رئيس اللجنة المشكلة لادارة اتحاد الكرة المصرى السابق, ردا على تصريحات الجناينى و التى انتشرت له بالامس بعد تسريب محاديته خلال تطبيق كلوب هاوس الصوتى.
 
و كان الجناينى قد اشار فى تصريحاته الصوتية انه ساعد نادى الزمالك كثيرا خلال فترة رئاسته لاتحاد الكرة , و انه كان يتواصل مع امير مرتضى منصور و يطالبه بالهجوم على النادى الاهلى فى ظل عدم لعب الاهلى مبارياته فى الاسماعيلية, و كذلك مخالفته للوائح و مساعدة الزمالك فى مسالة القيد رغم وجود مديونات لنادى الزمالك كانت تستوجب منعه من القيد.

وبسبب هذه التصريحات جاء الرد الناى من امير مرتضى منصور عبر صفحته الرسمية على موقع تويتر و التى بداها بتاكيده على كذب ما صرح به الجناينى و انه لم بحدق تواصل بينهما قائلا: "كلام عمرو الجنايني كذب وعمري ما طلبت منه حاجة للزمالك وعملها بالعكس كان بيعطل وبيضر الزمالك".
 


ووصف امير مرتضى رئيس الاتحاد السابق بالفشل الدائم و اتهمه بتخريب الزمالك: "وبعدين هاخد رأي واحد فاشل ليه!!خربت الزمالك وانت في مجلس ادارته مع ممدوح عباس وكملت تخريب وانت في اتحاد الكرة..انت ولا كنت محايد بين الاهلي والزمالك ولا كنت متحيز للزمالك انت كنت ولا حاجة"

وواصل امير مرتضى منصور هجومه بنفس طريقة والده المتطاولة على خصومه قائلا: "الناس اللي معندهاش دم وبتدخل على clubhouse وتقول اي كلام على اساس انه في صالون بيتهم ومحدش سامعهم ومحدش هيكدبهم ياريت تتكسفوا على دمكوا شوية".
 
و دلل امير على كلامه بالتذكير على بعض العقوبات التى وقعت على نادى الزمالك هلال فترة الجناينى قائلا: "الناس مش بيتضحك عليها ولو ناسي افكرك ولا نسيت ال ٦ نقط اللي خصمتهم وايقاف شيكا وعبدالله جمعة وازمة القيد ومكافأة الكونفدرالية وحاجات  كتيرة"

شاهد ايضا

google-playkhamsatmostaqltradent